۱۳۹۲ فروردین ۱۷, شنبه

واکنش مردم مصر به اقدامات حکومت شیطانی جمهوری اسلامی



ده‌ها معترض مصری با تجمع مقابل محل اقامت حافظ منافع ایران در قاهره، به سوی این ساختمان سنگ پرتاب کردند. تجمع‌کنندگان به سفر گردشگران ایرانی به مصر اعتراض دارند. اولین گروه گردشگران ایرانی کلیک بعد از بیش از سه دهه، روز یکشنبه ۱۱ فروردین (۳۱ مارس) وارد خاک مصر شدند. بیشتر معترضان از گروه‌های اسلام‌گرای تندرو بودند. شماری از سوری‌های مخالف دولت سوریه هم بین آن‌ها حضور داشتند. تجمع‌کنندگان، پرچم مخالفان مسلح دولت سوریه را بالای در ورودی محل اقامت کاردار ایران در مصر نصب کردند، اما نیروهای امنیتی این پرچم‌ها را پایین آوردند.
معترضان همچنین علیه حامیان شیعه دولت بشار اسد شعار می‌دادند. آنها قصد داشتند وارد محل اقامت دیپلمات ایرانی بشوند که پلیس ضد شورش و نگهبانان ساختمان مانع این کار شد. خبرگزاری فرانسه در قاهره گزارش داده است که معترضان خواستار اخراج نماینده سیاسی ایران از مصر شده‌اند. آن‌ها همچنین روی پارچه‌ها علیه "گسترش اسلام شیعه" در مصر هشدار داده‌اند.
حسیب عمار، خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی در قاهره می‌گوید "رئیس جمهور مصر امیدوار است با ورود گردشگران ایرانی، کمی به صنعت گردشگری این کشور که بعد از بهار عربی با مشکلات زیادی مواجه شد، رونق بدهد. اما اعتراض‌های اخیر اسلامگرایان به نزدیکی مصر با ایران آقای مرسی را تحت فشار قرار داده است. آقای مرسی همچنین تحت فشار گروههای سکولار است که او را به خودکامگی متهم می کنند."
گروه‌های تندروی سلفی پیش‌تر درباره سفر گردشگران ایرانی به مصر هشدار داده و خواستار لغو تفاهم‌نامه گردشگری ایران و مصر شده بودند. این تفاهم‌نامه اسفندماه ۱۳۹۱ امضا شد.
همزمان، گروه النور که یکی از بزرگترین گروههای سلفی مصر است، در مسجد عمرو بن العاص، در بخش قدیمی قاهره، در اعتراض به ورود گردشگران ایرانی و آنچه که آنها تلاش ایران برای ترویج مذهب تشیع می خوانند، کنفرانسی تحت عنوان "خطر تشیع در مصر" برگزار کرد.
مسجد عمرو بن العاص اولین مسجدی است که اعراب هنگام فتح مصر در قاهره بنا کردند.
اما نادر بکار، سخنگوی حزب نور، گفته است که این حزب مخالف تظاهرات مقابل خانه حافظ منافع ایران در مصر است؛ چرا که به گفته او، دولت مصر با ایران تفاهم‌نامه امضا کرده است و "باید به این تفاهم‌نامه احترام گذاشت."
با این حال آقای بکار به یکی از تلویزیون‌های خصوصی مصر گفته است دولت محمد مرسی باید به خواسته‌های معترضان پاسخ دهد.
بر اساس تفاهم‌نامه همکاری گردشگری بین ایران و مصر، گردشگران ایرانی اجازه دارند از مکان‌های تاریخی و تفریحی مصر بازدید کنند؛ اما آن‌ها از بازدید بعضی مکان‌های مذهبی از جمله مسجد امام حسین در قاهره کلیک منع شده‌اند.
با وجود محدودیت‌هایی که بر رفت و آمد گردشگران ایرانی اعمال شده، بعضی گروه‌های سلفی مصر همچنان اعتقاد دارند حضور ایرانیان در کشور مصر و برقراری رابطه میان تهران و قاهره، به زیان منافع مصر است.
اولین گروه گردشگران ایرانی، دیروز (پنجشنبه) بعد از بازدیدی پنج روزه مصر را به مقصد ایران ترک کردند.
آقای سید علی گدا با از دست دادن سوریه در پی ساختن پایگاه دیگری بود که تیرش به سنگ خورد و خواهد خورد . امروز قرعه فقط بنام ملت ایران است که با نافرمانی مدنی و تظاهرات میلیونی کار این رژیم فاسد و متلاشی شده را یکسره سازند . و با پیوستن به شورای ملی برای آینده ایران تصمیم بگیرند . و از همه مهمتر اینکه مردم نباید گول تبلیغات نظامی جمهوری اسلامی را بخورند چراکه جمهوری اسلامی کاملا مانند یک طبل توخالیست و تمام قدرتش چماقداران خیابانی می باشد که در ازای گرفتن ساندیس مردم را در داخل سرکوب کنند . و تمام قدرت نظامی آخوند ساختن ماکت جت جنگی می باشد .
 


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر