۱۳۹۱ مهر ۲۳, یکشنبه

هزینه ۱۴میلیاردی ساخت ضریح امام سوم شیعیان

محمود پارچه‌باف٬ مدیر پروژه ساخت «ضریح» امام سوم شیعیان اعلام کرد هزینه ساخت این «ضریح» بیش از ۱۴ میلیارد تومان بوده است.
به گزارش خبرگزاری فارس٬ آقای پارچه‌باف روز دوشنبه (۱۷ مهر) گفته است: «وزن این ضریح ۱۲ تن است که در ساخت آن چهار هزار و ۶۰۰ کیلو نقره و بیش از ۱۱۸ کیلو طلا به کار رفته است.»
وی اعلام کرده پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه ساخت این «ضریح» به صورت نقدی و مابقی به صورت غیرنقدی در قالب طلا و جواهرات از سوی «عاشقان» امام سوم شیعیان تامین شده است.
پارچه‌باف همچنین گفته که طی یک هفته گذشته بیش از نیم میلیون نفر در قم از این «ضریح» بازدید کرده‌اند.
درب‌های کارگاه ساخت این «ضریح» از یازدهم تا ۲۵ مهر ماه به روی عموم گشوده شده و رسانه‌های جمهوری اسلامی تبلیغات فراوانی درباره آن آغاز کرده‌اند.
کار ساخت این «ضریح» در قم از خرداد ماه سال ۸۷ آغاز شد و ششم مهر ماه در مراسمی با حضور محمد محمدی گلپایگانی٬ رئیس دفتر علی خامنه‌ای و علی لاریجانی٬ رئیس مجلس از آن رونمایی شد.
قرار است این «ضریح» در ایام محرم در قالب کاروانی با گذر از شهرهای مختلف ایران به کربلا منتقل شود.
مقام‌های جمهوری اسلامی سال‌هاست پس از ناکار‌آمدی تبلیغات دینی به خاطر تکرار و یک‌نواختی با هزینه‌های هنگفت در پی ارائه الگو‌٬ روش تازه‌ای برای تبلیغات امور دینی هستند.
در این روش که از سال‌ها پیش آغاز شده و روز به روز دامنه آن گسترش می‌یابد٬ امور کم‌ اهمیت‌تر دینی همانند اعتکاف٬ زیارت٬ دعا و اعمال مستحبی به اصول تبدیل شده‌اند.
با این روش تازه تبلیغاتی تعداد امام‌زاده‌ها در ایران به بیش از ۱۰ هزار افزایش یافته و شمار هیات‌های مذهبی نیز از ۸۰ هزار هیات تجاوز کرده است. 


آقایون مسلمان لطفا قضاوت کنید که آیا حرف من کافر , از خدا بیخبر درسته یا نه ؟ 
اصلا دین اسلام و تاریخ اسلام به کنار . آیا درسته 14 میلیارد تومان در کشوری که هزاران نفر ایرانی گرسنه می خوابند , هزاران نفر بیماران قلبی و کلیوی که بیماری آنها قابل درمان است اما هزینه درمان ندارند وجود دارند , هزاران دختر و زن ایرانی از روی فقر مجبور به تن فروشی می شوند و صدها مشکل و گرفتاری دیگر که در ایران وجود دارد , این هزینه هنگفت صرف ساختن ضریح برای فردی شود که 1400 سال پیش به خاطر قدرت با پسرعموی خود جنگیده و کشته شده است , شود .

آقایانی که این هزینه را برای ساخت این ضریح پرداخته اید . ما بی غیرت و کافر و نجس , شما چی؟ غیرت دارید؟
آقای پارچه باف اگر دختر شما هم به خاطر فقر مجبور به تن فروشی می شد بازهم مسئولیت این پروژه را به عهده می گرفتید؟ 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر