۱۳۹۴ تیر ۹, سه‌شنبه

تاریخ اسلام بخش چهاردهم ( ضد و نقیض گویی در قرآن )



در این بخش به برخی از ضد و نقیض گویی های موجود در قرآن می پردازیم . قرآنی که در لوح محفوظ بوده و توسط الله که یگانه پروردگار عالم و دانا و قدرتمندست به محمد نازل شده است . و حال این سوال خیلی ساده پیش می آید که اگر قرآن کلام پروردگار جهان است و محمد تنها آن را از جبرئیل دریافت میکرده , پس چرا این قادر و عالم مطلق در کلام خویش تناقضات بسیار دارد و خودش هم از آفرینش خودش اطلاع دقیق ندارد !؟ مسلمانان عزیز جواب این سوال را نه به ما بلکه به خودشان بدهند . 
همانطور که بارها گفته شده برای تحقیق درباره اسلام نیازی به مراجع دیگر نیست چنانکه مسلمانان عزیز همه آن منابع را جعلی و دروغین می خوانند بلکه همین قرآن برای پی بردن به ذات راستین اسلام  کافی می باشد . 
قرآن بارها و به دفعات الله را در منتهای کمال معرفی می کند و انسان را ناقص می داند . حال جای بسی تعجب است که این الله دانا و عالم بر همه چیز چگونه در گفتار خویش دچار فراموشی می شود و کلام خود را با گفتن کلامی جدید نقض می کند ! .

مسلمانان عزیز به این سوالات که از خواندن نثر صریح قرآن برآمده دست کم برای خود پاسخ دهند :

آیا زمین زودتر آفریده شد یا آسمان ؟

سوره النازعات آیه های 27-30 :
(27) آیا بنای شما آدمیان استوارتر است یا بنای آسمان بلند که خدا آفرید؟ (28) که سقفی بس بلند و محکم بنیان در کمال زیبایی استوار ساخت.(29) و شامش را تیره و روزش را روشن گردانید. (30)و زمین را پس از آن بگسترانید.


سوره بقره آیه 29
او خدایی است که همه موجودات زمین را برای شما خلق کرد، و پس از آن به خلقت آسمانها نظر گماشت و هفت آسمان را بر فراز یکدیگر برافراشت و او به همه چیز داناست.


انسان از چه چیز آفریده شده است ؟

سوره نور آیه 45
و خداست كه هر جنبنده‌اى را [ابتدا] از آب آفريد. پس پاره‌اى از آنها بر روى شكم راه مى‌روند و پاره‌اى از آنها بر روى دو پا و بعضى از آنها بر روى چهار [پا] راه مى‌روند. خدا هر چه بخواهد مى‌آفريند. در حقيقت، خدا بر هر چيزى تواناست.

 سوره انبیا آیه 30 
آيا كسانى كه كفر ورزيدند ندانستند كه آسمانها و زمين هر دو به هم پيوسته بودند، و ما آن دو را از هم جدا ساختيم، و هر چيز زنده‌اى را از آب پديد آورديم؟ آيا [باز هم‌] ايمان نمى‌آورند؟

سوره علق آیه 2 
انسان را از عَلَق (خون بسته ) آفريد.


سوره الرحمن آیه 14
انسان را از گل خشكيده‌اى سفال مانند، آفريد.

سوره الحجر آیه 26
و در حقيقت، انسان را از گِلى خشك، از گِلى سياه و بدبو، آفريديم.

سوره روم آیه 20
و از نشانه‌هاى او اين است كه شما را از خاك آفريد؛ پس بناگاه شما [به صورت‌] بشرى هر سو پراكنده شديد.


سوره فاطر آیه 11
و خدا[ست كه‌] شما را از خاكى آفريد، سپس از نطفه‌اى، آنگاه شما را جفت جفت گردانيد، و هيچ مادينه‌اى بار نمى‌گيرد و بار نمى‌نهد مگر به علم او. و هيچ سالخورده‌اى عمر دراز نمى‌يابد و از عمرش كاسته نمى‌شود، مگر آنكه در كتابى [مندرج ]است. در حقيقت، اين [كار] بر خدا آسان است!

سوره نوح آیه 17
و خدا[ست كه‌] شما را [مانند] گياهى از زمين رويانيد؛


شیطان اجنه است یا فرشته

سوره کهف آیه 50
و [ياد كن‌] هنگامى را كه به فرشتگان گفتيم: «آدم را سجده كنيد،» پس [همه‌] -جز ابليس- سجده كردند، كه از [گروه‌] جن بود و از فرمان پروردگارش سرپيچيد. آيا [با اين حال،] او و نسلش را به جاى من دوستان خود مى‌گيريد، و حال آنكه آنها دشمن شمايند؟ و چه بد جانشينانى براى ستمگرانند.

سوره اعراف آیه 11
و در حقيقت، شما را خلق كرديم، سپس به صورتگرى شما پرداختيم؛ آنگاه به فرشتگان گفتيم: «براى آدم سجده كنيد.» پس [همه‌] سجده كردند، جز ابليس كه از سجده‌كنندگان نبود.

سوره بقره آیه 34
و چون فرشتگان را فرموديم: «براى آدم سجده كنيد»، پس بجز ابليس -كه سر باز زد و كبر ورزيد و از كافران شد- [همه‌] به سجده درافتادند.

 در آیه اول شیطان را از جنیان معرفی می کند و در دو آیه دیگر شیطان را از فرشتگان معرفی می کند . 


آیا مسیح زنده است یا نه ؟

سوره نساء آیه های 157 و 158
و گفته ايشان كه: «ما مسيح، عيسى بن مريم، پيامبر خدا را كشتيم»، و حال آنكه آنان او را نكشتند و مصلوبش نكردند، ليكن امر بر آنان مشتبه شد؛ و كسانى كه در باره او اختلاف كردند، قطعاً در مورد آن دچار شكّ شده‌اند و هيچ علمى بدان ندارند، جز آنكه از گمان پيروى مى‌كنند، و يقيناً او را نكشتند.

سوره آل عمران آیه 144
و محمد، جز فرستاده‌اى كه پيش از او [هم‌] پيامبرانى [آمده و] گذشتند، نيست. آيا اگر او بميرد يا كشته شود، از عقيده خود برمى‌گرديد؟ و هر كس از عقيده خود بازگردد، هرگز هيچ زيانى به خدا نمى‌رساند، و به زودى خداوند سپاسگزاران را پاداش مى‌دهد.

بر باور مسیحیان عیسی مسیح زنده است . اما در این آیه می گوید محمد نیز مانند دیگر پیامبرانی که قبل از او درگذشتند خواهد مرد . اشاره میکند به پیامبران قبل از محمد که در گذشتند یعنی عیسی هم درگذشته است . در صورتیکه در آیه اول می گوید که عیسی مسیح در نگذشته است .  

آیا الله با کسی گفتکو می کند ؟

سوره نساء آیه 164
و پيامبرانى [را فرستاديم‌] كه در حقيقت [ماجراى‌] آنان را قبلاً بر تو حكايت نموديم؛ و پيامبرانى [را نيز برانگيخته‌ايم‌] كه [سرگذشت‌] ايشان را بر تو بازگو نكرده‌ايم. و خدا با موسى آشكارا سخن گفت.

سوره شوری آیه 51
و هيچ بشرى را نرسد كه خدا با او سخن گويد جز [از راه‌] وحى يا از فراسوى حجابى، يا فرستاده‌اى بفرستد و به اذن او هر چه بخواهد وحى نمايد. آرى، اوست بلندمرتبه سنجيده‌كار.


با زناکار چه باید کرد ؟

سوره نور آیه 2
به هر زن زناكار و مرد زناكارى صد تازيانه بزنيد، و اگر به خدا و روز بازپسين ايمان داريد، در [كار] دين خدا، نسبت به آن دو دلسوزى نكنيد، و بايد گروهى از مؤمنان در كيفر آن دو حضور يابند.

سوره نساء آیه 15
و از زنان شما، كسانى كه مرتكب زنا مى‌شوند، چهار تن از ميان خود [مسلمانان‌] بر آنان گواه گيريد؛ پس اگر شهادت دادند، آنان [=زنان‌] را در خانه‌ها نگاه داريد تا مرگشان فرا رسد يا خدا راهى براى آنان قرار دهد.

آیا کسانی که قصد برگرداند مسلمانان از اسلام را دارند باید بخشید یا کشت ؟

سوره بقره آیه 109
بسيارى از اهل كتاب -پس از اينكه حق برايشان آشكار شد- از روى حسدى كه در وجودشان بود، آرزو مى‌كردند كه شما را، بعد از ايمانتان، كافر گردانند. پس عفو كنيد و درگذريد، تا خدا فرمان خويش را بياورد، كه خدا بر هر كارى تواناست.

سوره نساء آیه 89
همان گونه كه خودشان كافر شده‌اند، آرزو دارند [كه شما نيز] كافر شويد، تا با هم برابر باشيد. پس زنهار، از ميان ايشان براى خود، دوستانى اختيار مكنيد تا آنكه در راه خدا هجرت كنند. پس اگر روى برتافتند، هر كجا آنان را يافتيد به اسارت بگيريد و بكشيدشان؛ و از ايشان يار و ياورى براى خود مگيريد.

چند فرشته روح انسان را هنگام مرگ می ستانند ؟

سوره سجده آیه 11
همان گونه كه خودشان كافر شده‌اند، آرزو دارند [كه شما نيز] كافر شويد، تا با هم برابر باشيد. پس زنهار، از ميان ايشان براى خود، دوستانى اختيار مكنيد تا آنكه در راه خدا هجرت كنند. پس اگر روى برتافتند، هر كجا آنان را يافتيد به اسارت بگيريد و بكشيدشان؛ و از ايشان يار و ياورى براى خود مگيريد.

سوره محمد آیه 27 
پس چگونه [تاب مى‌آورند] وقتى كه فرشتگان [عذاب‌]، جانشان را مى‌ستانند و بر چهره و پشت آنان تازيانه مى‌نوازند؟


آیا در آخرت شفاعتی وجود دارد ؟

خیر
سوره بقره آیه 123
و بترسيد از روزى كه هيچ كس چيزى [از عذاب خدا] را از كسى دفاع نمى‌كند، و نه بدل و بلاگردانى از وى پذيرفته شود، و نه او را ميانجيگرى سودمند افتد، و نه يارى شوند.

سوره انفطار آیه های 18 و 19
(18)باز چه دانى كه چيست روز جزا؟ (19) روزى كه كسى براى كسى هيچ اختيارى ندارد؛ و در آن روز، فرمان از آنِ خداست.

آری
سوره زخرف آیه 86
و كسانى كه به جاى او مى‌خوانند [و مى‌پرستند] اختيار شفاعت ندارند، مگر آن كسانى كه آگاهانه به حق گواهى داده باشند.

سوره طه آیه 109
در آن روز، شفاعت [به كسى‌] سود نبخشد، مگر كسى را كه [خداى‌] رحمان اجازه دهد و سخنش او را پسند آيد.

نمونه های ذکر شده بخشی از ضدونقیض گویی های قرآن می باشد . ایا براستی مسلمانان می توانند توجیحی برای این یاوه گویی های قرآن بیاورند ؟ البته که توانسته اند و در این کار موفق هم بوده اند . تقدس و کلام الله بودن را به آن نسبت می دهند و همین . استدلال دیگری هم ندارند چراکه اسلام دین سیاه و سفید است و مسلمانان با این دید بدنیا می آیند و پرورش می یابند . دینی که به پیروانش دیکته می کند که یا همه چیزاسلام را قبول کن یا کافر هستی و باید کشته شوی پس گزینه دیگری وجود ندارد . اما عقل و وجدان انسانی چه میشود ؟ آیا می توان به کتابی که سراسر فحش و وحشت و خشونت است ایمان آورد بدون اینکه در نظر گرفت که 14 قرن است این کتاب باعث ایجاد بزرگترین فسادها و جنایات شده است . آیا شرمی بالاتر از این برای انسان می تواند وجود داشته باشد که پیرو خشونت , تبعیض و جنایت برضد بشریت باشد !؟


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر