۱۳۹۴ اردیبهشت ۳۰, چهارشنبه

بخش نهم ( برده داری در اسلام )




برده داری در اسلام


برده داری به معنی مالکیت یک انسان بر انسان دیگر می باشد . طوریکه برده ( کنیز , غلام ) دارای حقوق انسانی نمی باشد و در قبال کاری که می کند دستمزد نمی گیرد و نمی تواند حقوق یک انسان آزاد را داشته باشد . برده داری بدون شک زشت ترین و ضد انسانی ترین عمل بشر در طول تاریخ بوده است و همواره دولتها و یا انسانهای آزاده ای وجود داشته اند که این عمل حیوانی را محکوم کرده و با آن مبارزه کنند . امروزه برده داری در جوامع پیشرفته کاملا غیرقانونی می باشد و یک جرم بسیار جدی محسوب می شود .

در جامعه عرب قبل از ادعای پیامبری محمد هم برده داری بسیار مرسوم بوده و خرید و فروش غلام و کنیز در بین اعراب امری عادی بوده است . پس از ادعای پیامبری محمد که انتظار می رفت این دین به ظاهر آسمانی و مدعی انسانیت این رسم زشت را محکوم کند و با آن مبارزه کند . اما محمد و دستیارش ( الله ) نه تنها برده داری را محکوم نکردند بلکه گرفتن برده را حق مسلمانان نیز دانسته است .

حال آنکه چطور ممکن است که یک دین آسمانی که از سوی پروردگار یکتا برای سعادت مردم آمده , حق مالکیت یک بنده را به بنده دیگر بدهد ؟ را باید از مسلمانان و فقها پرسید .

بر اساس فقه اسلامی برده داری در اسلام مجاز است اما گرفتن برده را اینگونه توجیح می کند :

" دین مبین اسلام همواره راهکارهایی برای برده داری عنوان کرده است . برده داری فقط در صورتی مجاز است که برده در نتیجه پیروزی و بدست آوردن غنائم جنگی بدست آمده باشد . البته برده می تواند با پرداخت فدیه ( سربها ) خود را آزاد کند "

یعنی اینکه ابتدا برای به زور قبولاندن اسلام به قبیله ای حمله کنید و تا می توانید از آنان بکشید و خون بریزید که الله خونریزان را دوست می دارد . سپس تمامی مال و اموال آنان را غارت کنید و بین جنگجویان تقسیم کنید ( البته یک پنجم اموال غارت شده متعلق به محمد می باشد ) . زنان و فرزندان آنان را صاحب شوید و اگر زنان آنان شوهر دارند و همسرآن زن اگر توانسته بطور اتفاقی از زیر تیغ مسلمانان جان سالم بدر ببرد را بکشید و زن او را صاحب شوید . سپس پس از اینکه تا سرحد امکان کشتید و غارت کردید و زنان زیباروی را برای محمد و پیروانش کنار گذاشتید می توانید روی اسرا قیمت گذاری کنید و به عنوان کنیز و غلام بفروشید ولی کنیز و غلامی که قادر به پرداختن بهای خود می باشد آزاد است ( برده ای که تمامی اموالش توسط مسلمانان غارت شده و حتی بعد از فروخته شدن هم هیچ حقوقی ندارد چگونه می تواند بهای آزادی خویش را بپردازد ؟؟؟ )


اما مسلمانان و فقها همواره تلاش کرده اند که سیاهی های اسلام را پاک کنند و حتی دستوراتی که آشکارا غیرانسانیست را هم توجیه کنند و با راه های گوناگون شیادی , ذهن افراد را از این مسائل بخصوص مساله برده داری در اسلام منحرف کنند . اما تاریخ همواره تکرار می شود . گروه دولت اسلامی ( داعش ) امروزه توانسته چهره بسیار با کیفیت و واقعی اسلام را به جهانیان نشان دهد . رفتار گروه تروریستی داعش کاملا به مانند محمد و یارانش می باشد از کشتار مردم بیگناه گرفته تا به بردگی گرفتن زنان کرد ایزدی , همه و همه تکرار تاریخ اسلام ناب محمدی می باشد . و داعش براستی به جهانیان ثابت کرد که اسلام چه چیزی از زندگی مردم می خواهد . خونخوار بودن اسلام بارها به جهانیان ثابت شده بود مخصوصا اینکه رژیم جلادان اسلامی در ایران بیش از سه دهه بزرگترین جنایتها را در حق بشریت کرده است اما داعش که نمونه بسیار کوچکی از جمهوری اسلامی می باشد توانست بخوبی چهره اسلام واقعی را نشان دهد و به جهانیان ثابت کند که در صورت قدرت گرفتن اسلام چه بر سر جهان خواهد آمد !

در ادامه به شواهد روشن برده داری در قرآن می پردازیم . امید است که هموطنان عزیز مسلمان که هنوز هم به این دین اعتقاد دارند با چشمی باز و بدون تعصب به آیات قرآن نگاه کنند و امید است که بتوانیم با دستیابی به حقیقت تاریخ و اتحاد آینده ای بدون داشتن یک دین دروغین و ضدانسانی برای نسل های بعدی بسازیم .


سوره احزاب آیه های 26 و 27 :

(26)و كسانى از اهل كتاب ( یهود ) را كه با [مشركان‌] همپُشتى كرده بودند، از دژهايشان به زير آورد و در دلهايشان هراس افكند: گروهى را مى‌كشتيد و گروهى را اسير مى‌كرديد. (27) و زمينشان و خانه‌ها و اموالشان و سرزمينى را كه در آن پا ننهاده بوديد به شما ميراث داد، و خدا بر هر چيزى تواناست.


سوره نساء آیه 24 :
و نکاح زنان شوهردار نیز (برای شما حرام شد) مگر آن زنانی که (در جنگهای با کفّار، به حکم خدا) متصرّف شده‌اید. این حکم خدا بر شماست، و هر زنی غیر آنچه ذکر شد شما را حلال است که به مال خود به طریق زناشویی بگیرید نه آنکه زنا کنید، پس چنانچه از آنها بهره‌مند شوید آن مهر معیّن که حق آنهاست به آنان بپردازید، و باکی نیست بر شما که بعد از تعیین مهر هم به چیزی با هم تراضی کنید (و بدانید که) البته خدا دانا و آگاه است.


سوره انفال آیه 69 :
پس اکنون از هر چه غنیمت گرفتید بخورید حلال و گوارای شما باد، و خداترس و پرهیزکار باشید، که خدا آمرزنده و مهربان است.
( مهمترین غنیمت زنان و فرزندان به قول قرآن کافر بودند )



سوره فتح آیه های 20 , 21 :
(20) خدا به شما (لشکر اسلام) وعده گرفتن غنیمتهای بسیار داده که این (یک غنیمت خیبر) را برای شما تعجیل در انجام آن فرمود و دست مردم (کافر) را از سر شما کوتاه کرد (تا همپیمانان یهود عبرت گیرند) و تا (این فتح و غنیمت) آیت و دلیل اهل ایمان (بر صدق وعده خدا) باشد و خدا شما را به راه راست هدایت فرماید.
(21) و [غنيمتهاى‌] ديگر[ى نيز هست‌] كه شما بر آنها دست نيافته‌ايد [و] خدا بر آنها نيك احاطه دارد، و همواره خداوند بر هر چيزى تواناست.

سوره نساء آیه 3 :
و اگر در اجراى عدالت ميان دختران يتيم بيمناكيد، هر چه از زنان [ديگر] كه شما را پسند افتاد، دو دو، سه سه، چهار چهار، به زنى گيريد. پس اگر بيم داريد كه به عدالت رفتار نكنيد، به يك [زن آزاد] يا به آنچه [از كنيزان‌] مالك شده‌ايد [اكتفا كنيد]. اين [خوددارى‌] نزديكتر است تا به ستم گراييد [و بيهوده عيال‌وار گرديد].

سوره مومنون آیه 6 :

مگر در مورد همسرانشان يا كنيزانى كه به دست آورده‌اند، كه در اين صورت بر آنان نكوهشى نيست.

سوره معارج آیه های 29 , 30 :
(29) و آنان که اندام خود را (از شهوت رانی) نگاه می‌دارند. (30)مگر بر همسران خود يا كنيزانشان كه [در اين صورت‌] مورد نكوهش نيستند.


سوره مومنون آیه های 5 , 6 :
(5) و آنان که فروج و اندامشان را از عمل حرام نگاه می‌دارند. (6) مگر در مورد همسرانشان يا كنيزانى كه به دست آورده‌اند، كه در اين صورت بر آنان نكوهشى نيست.


سوره نساء آیه 24 :
و نکاح زنان شوهردار نیز (برای شما حرام شد) مگر آن زنانی که (در جنگهای با کفّار، به حکم خدا) متصرّف شده‌اید. این حکم خدا بر شماست، و هر زنی غیر آنچه ذکر شد شما را حلال است که به مال خود به طریق زناشویی بگیرید نه آنکه زنا کنید، پس چنانچه از آنها بهره‌مند شوید آن مهر معیّن که حق آنهاست به آنان بپردازید، و باکی نیست بر شما که بعد از تعیین مهر هم به چیزی با هم تراضی کنید (و بدانید که) البته خدا دانا و آگاه است.


سوره احزاب آیه 50 :
ای پیغمبر (گرامی) ما زنانی را که مهرشان ادا کردی بر تو حلال کردیم و نیز کنیزانی را که به غنیمت خدا تو را نصیب کرد و ملک تو شد و نیز دختران عمو و دختران عمّه‌ها و دختران خالو و دختران خاله‌هایت را آنها که با تو از وطن خود هجرت کردند و نیز زن مؤمنه‌ای را که خود را به رسول (بی‌شرط و مهر) ببخشد و رسول هم به نکاحش مایل باشد، که این حکم (هبه و بخشیدن زن و حلال شدن او) مخصوص توست دون مؤمنان، که ما حکم زنان عقدی و کنیزان ملکی مؤمنان را (که پیشتر با شرایط و عدد و حقوق آنها بر شوهر همه را بیان کردیم) می‌دانیم که چه مقرر کرده‌ایم. (این زنان همه را که بر تو حلال کردیم و تو را مانند مؤمنان امّتت به احکام نکاح مقیّد نکردیم) بدین سبب است که بر وجود (عزیز) تو در امر نکاح هیچ حرج و زحمتی نباشد. و خدا را (بر بندگان، خصوص بر تو) مغفرت و رحمت بسیار است.


سوره احزاب آیه 52 :
از اين پس، ديگر [گرفتن‌] زنان و نيز اينكه به جاى آنان، زنان ديگرى بر تو حلال نيست، هر چند زيبايى آنها براى تو مورد پسند افتد، به استثناى كنيزان، و خدا همواره بر هر چيزى مراقب است.


سوره نساء آیه 36 :
و خدا را بپرستيد، و چيزى را با او شريك مگردانيد؛ و به پدر و مادر احسان كنيد؛ و در باره خويشاوندان و يتيمان و مستمندان و همسايه خويش و همسايه بيگانه و همنشين و در راه‌مانده و بردگان خود [نيكى كنيد]، كه خدا كسى را كه متكبر و فخرفروش است دوست نمى‌دارد.


سوره انفال آیه 67 :
هیچ پیغمبری را روا نباشد که اسیران جنگی بگیرد (تا از آنان فدا گرفته و آنان را رها کند) مگر تا زمانی که خون (ناپاکان را) در زمین بسیار بریزد. شما (ای اصحاب رسول) متاع دنیا را می‌خواهید و خدا آخرت را می‌خواهد، و خدا مقتدر و کارش همه از روی حکمت است.


سوره نساء آیه 92 :
و هيچ مؤمنى را نسزد كه مؤمنى را -جز به اشتباه- بكشد. و هر كس مؤمنى را به اشتباه كشت، بايد بنده مؤمنى را آزاد و به خانواده او خونبها پرداخت كند؛ مگر اينكه آنان گذشت كنند. و اگر [مقتول‌] از گروهى است كه دشمنان شمايند و [خود] وى مؤمن است، [قاتل‌] بايد بنده مؤمنى را آزاد كند [و پرداخت خونبها لازم نيست‌]. و اگر [مقتول‌] از گروهى است كه ميان شما و ميان آنان پيمانى است، بايد به خانواده وى خونبها پرداخت نمايد و بنده مؤمنى را آزاد كند. و هر كس [بنده‌] نيافت، بايد دو ماه پياپى -به عنوان توبه‌اى از جانب خدا- روزه بدارد، و خدا همواره داناى سنجيده‌كار است.


سوره نور آیه 58 :
اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد، قطعاً بايد غلام و كنيزهاى شما و كسانى از شما كه به [سنِ‌] بلوغ نرسيده‌اند سه بار در شبانه روز از شما كسب اجازه كنند: پيش از نماز بامداد، و نيمروز كه جامه‌هاى خود را بيرون مى‌آوريد، و پس از نماز شامگاهان. [اين،] سه هنگام برهنگى شماست، نه بر شما و نه بر آنان گناهى نيست كه غير از اين [سه هنگام‌] گرد يكديگر بچرخيد [و با هم معاشرت نماييد]. خداوند آيات [خود] را اين گونه براى شما بيان مى‌كند، و خدا داناى سنجيده‌كار است.


سوره احزاب آیه 55 :
بر زنان در مورد پدران و پسران و برادران و پسران برادران و پسران خواهران و زنان [همكيش‌] و بردگانشان گناهى نيست [كه ديده شوند]؛ و بايد از خدا پروا بداريد كه خدا همواره بر هر چيزى گواه است.

مسلمانان و آخوندها هم مسئله برده داری در اسلام را رد نمی کنند و می گویند فقط دشمنان اسلام باید برده شوند که این توجیح به خودی خود یک منطق کاملا ضد انسانی و ضد دموکراسی است . بدین معنی که دیگران چون دارای دین اجدادی خود هستند و در برابر اراجیف و جنایات محمد سر تعظیم فرو نمی آورند پس دشمن هستند و به بردگی کشاندنشان هیچ ایرادی ندارد و کاملا مجاز است . و دیگر اینکه می گویند که اسلام مومنان را به رفتار نیکو با بردگان توصیه کرده است , این توجیح مصداق بارز پاک کردن صورت مسئله به جای حل مسئله می باشد ! اصولا به چه حقی الله یی که مسلمانان معتقدند همان خداوند یکتا می باشد گروهی از بندگان را بر دیگر بندگان برتری داده و به آنها حق داده که بندگان دیگرش را به تصاحب خویش درآورند . آیا همچین خدایی لیاقت پرستش دارد ؟ اصولا به چه حقی می توان مردمی که همفکر ما نمی شوند را به بردگی کشید ؟


هیچکدام از این توجیهات نتوانسته و نمی تواند چهره ضدانسانی قرآن و اسلام را پنهان کند و برای فهمیدن اینکه قرآن ضد انسانی ترین کتابیست که تا کنون وجود داشته نیاز به بصیرت و علمی خاصی نیست , نیازی نیست که خواننده قرآن تاریخدان , زبانشناس و یا دارای هر دانش خاص دیگری باشد بلکه تنها لازم است که قرآن را باز کنید و آن را بخوانید تا به سادگی متوجه شوید که قرآن غیر از یک سری آیات نامفهوم , پز از اشتباهات گرامی , پز از اشتباهات زمانی و سرشار از دستورات تروریستی و ضد بشری است .


ویلیام مویر درباره قرآن چنین می گوید :

" قرآن سر سخت ترین دشمنی است که تمدن , آزادی و درست اندیشی در دنیا تا کنون به خود دیده است "

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر