۱۳۹۴ اردیبهشت ۲۱, دوشنبه

تاریخ اسلام بخش ششم ( جهاد , تروریسم مقدس )



جهاد , تروریسم مقدس


" جهاد بالاترین عبادت در اسلام است و همچنین مهمترین وظیفه یک مسلمان بر اساس قرآن , جهاد می باشد " 

جهاد در لغت به معنی سعی و کوشش می باشد و از نظر قرآن جهاد به معنی سعی و کوشش بسیار زیاد در راه الله است . بنیان اسلام بر پایه جهاد یا همان جنگ مقدس دائمی در راه الله می باشد و به مسلمانان تکلیف می کند که با زور شمشیر مردم را وادار به پذیرش اسلام کنند و یا آنها را بکشند و یا از سرزمینشان بیرون کنند . بنابراین دین اسلام با هدف جهاد و بر پایه جهاد بوجود آمد . و بر همین اساس هم آیه های زیادی در قرآن به اهمیت جهاد تاکید بسیار خاص داشته و بهترین پاداش ها را برای جهادگر یا همان تروریست اسلامی در نظر گرفته است : 

 سوره الصف آیه های 10 تا 13 : 
(10) ای اهل ایمان، آیا شما را به تجارتی سودمند که شما را از عذاب دردناک (آخرت) نجات بخشد دلالت کنم؟
(11) به خدا و رسول او ایمان آرید و به مال و جان در راه خدا جهاد کنید، که این کار (از هر تجارت) اگر دانا باشید برای شما بهتر است.
(12) تا گناهانتان را بر شما ببخشايد، و شما را در باغهايى كه از زير [درختان‌] آن جويبارها روان است و [در] سراهايى خوش، در بهشتهاى هميشگى درآورد. اين [خود] كاميابى بزرگ است.
(13) و باز تجارتی دیگر که آن را هم دوست دارید نصرت و یاری خدا (در جنگ) و فتح نزدیک (سپاه اسلام) است، و اهل ایمان را (به این دو نعمت) بشارت ده.

سوره بقره آیه 190 :
و در راه خدا با آنان که به جنگ و دشمنی شما برخیزند جهاد کنید، لکن از حد تجاوز نکنید که خدا متجاوزان را دوست ندارد.

سوره انفال آیه 39 :
و با آنان بجنگيد تا فتنه‌اى بر جاى نماند و دين يكسره از آنِ خدا گردد. پس اگر [از كفر] بازايستند قطعاً خدا به آنچه انجام مى‌دهند بيناست.

سوره بقره آیه 216 :
بر شما جنگ واجب شده است، در حالى كه براى شما ناگوار است. و بسا چيزى را خوش نمى‌داريد و آن براى شما خوب است، و بسا چيزى را دوست مى‌داريد و آن براى شما بد است، و الله مى‌داند و شما نمى‌دانيد.

سوره نساء آیه 84 :
پس (ای پیغمبر) تو خود تنها در راه خدا به کارزار برخیز، که جز بر خودت مکلف نیستی و مؤمنان را نیز ترغیب کن، باشد که خدا آسیب کافران را از شما بازدارد، که قدرت خدا بیشتر و عذابش سخت‌تر است.


سوره مائده آیه 35 :
ای اهل ایمان، از خدا بترسید و به سوی او وسیله جویید و در راه او جهاد کنید، باشد که رستگار شوید.

سوره انفال آیه 65 : 
ای رسول، مؤمنان را بر جنگ ترغیب کن که اگر بیست نفر از شما صبور و پایدار باشند بر دویست نفر غالب خواهند شد و اگر صد نفر بوده بر هزار نفر از کافران غلبه خواهند کرد، زیرا آنها گروهی بی‌دانشند.

سوره توبه آیه 73 :
ای پیغمبر با کافران و منافقان جهاد و مبارزه کن و بر آنها بسیار سخت‌گیر، و مسکن و مأوای آنها دوزخ است که بسیار بد بازگشتگاه و منزلگاهی است.


سوره توبه آیه 123:
ای اهل ایمان، با کافران از آنان که با شما نزدیکترند شروع به جهاد کنید و باید کفار در شما درشتی و نیرومندی و قوت و پایداری حس کنند، و بدانید که خدا همیشه با پرهیزکاران است.

سوره الحج آیه 78 :
و حق جهاد در راه او را (با دشمنان دین و با نفس امّاره) به جای آرید (و در طلب رضای او به قدر طاقت بکوشید) او شما را برگزیده (و به دین خود سرافراز کرده) و در مقام تکلیف بر شما مشقت و رنج ننهاده (و این آیین اسلام) مانند آیین پدر شما ابراهیم (خلیل است)، او (خدا) شما امت را پیش از این (در صحف او) و در این قرآن مسلمان نامیده تا این رسول بر شما و شما بر سایر خلق گواه (خداپرستی) باشید، پس نماز به پا دارید و زکات بدهید و به خدا (و کتاب او) متوسل شوید، که او مولی (و پادشاه و نگهبان و حافظ و ناصر) شماست و نیکو مولی و نیکو ناصری است.



سوره حجرات آیه 49 :
منحصرا مؤمنان واقعی آن کسانند که به خدا و رسول او ایمان آوردند و بعدا هیچ گاه شک و ریبی به دل راه ندادند و در راه خدا به مال و جانشان جهاد کردند. اینان به حقیقت راستگو هستند.

سوره محمد آیه 4 :
شما مؤمنان چون (در میدان جنگ) با کافران رو به رو شوید باید (شجاعانه) آنها را گردن زنید تا آن گاه که از خونریزی بسیار دشمن را از پا در آوردید پس از آن، اسیران جنگ را محکم به بند کشید که بعدا یا بر آنها منّت نهید (و آنها را آزاد گردانید) یا فدا گیرید تا در نتیجه جنگ سختیهای خود را فروگذارد. این حکم فعلی است، و اگر خدا بخواهد خود از کافران انتقام می‌کشد (و همه را بی زحمت جنگ شما هلاک می‌کند) و لیکن (با این جنگ کفر و ایمان) می‌خواهد شما را به یکدیگر امتحان کند، و آنان که در راه خدا کشته شدند خدا هرگز اعمالشان را ضایع نگرداند.

سوره فرقان آیه 52 :
پس تو هرگز تابع کافران مباش و با آنها چنان که مخالفت قرآن و دین حق کنند سخت جهاد و کارزار کن.

سوره توبه آیه 5 :
پس چون ماههای حرام (ذیقعده، ذیحجه، محرم و رجب که مدت امان است) درگذشت آن‌گاه مشرکان را هر جا یابید به قتل برسانید و آنها را دستگیر و محاصره کنید و هر سو در کمین آنها باشید، چنانچه توبه کرده و نماز به پا داشتند و زکات دادند پس از آنها دست بدارید، که خداوند بسیار آمرزنده و مهربان است.

... اما محمد بر خلاف این آیه عمل کرده و اولین غارت و خونریزی را چنانچه در قبل گفته شد در ماه حرام انجام داد .


دانشنامه بریتانیکا جهاد را اینگونه تعریف می کند :
جهاد ( جنگ و نبرد ) وظیفه دینی می باشد که برای گسترش اسلام بر عهده مسلمانان گذاشته شده است . جهاد در فرهنگ اسلام هرگونه مخالفتی با اصول و باورهای اسلام را در بر می گیرد و اغلب به چنگ مقدس تعبیر شده است .

مسلمانان و مدافعان سرسخت اسلام بسیار تلاش دارند با واژه جهاد بازی کنند تا تعبیری غیر از معنی کشتن و جنگ برای آن در نظر بگیرند اما قرآن آشکارا مسلمانان را به جنگ و خونریزی ترغیب می کند و البته بسیاری از مسلمانان هم این موضوع را قبول دارند و با افتخار و به عنوان یک وظیفه از آن یاد می کنند تا به دستور قرآن مبنی بر اینکه جهاد وظیفه هر مسلمانیست عمل کرده باشند :

سوره نساء آیه 74 :
پس کسانی باید در راه خدا جهاد کنند که (دست از جان شسته‌اند و) زندگی این جهان را به آن جهان می‌فروشند. و هر کس در راه خدا جهاد کند و کشته شود یا فاتح گردد، زود باشد که او را اجری عظیم دهیم.


سوره نساء آیه 77 :
آیا نمی‌نگری به حال مردمی که (گفتند: به ما اجازه جنگ ده و) به آنها گفته شد: اکنون از جنگ خودداری کرده، به نماز و زکات قیام کنید؛ پس آن‌گاه که بر آنها حکم جهاد آمد در آن هنگام گروهی از آنان به همان اندازه که باید از خدا ترسند یا بیش از آن، از مردم ترسیدند و گفتند: ای خدا، چرا بر ما حکم جنگ را فرض کردی؟ چرا عمر ما را تا اجل نزدیک طبیعی به تأخیر نیفکندی؟ بگو: زندگانی دنیا متاعی اندک است و جهان آخرت برای هر کس که خداترس باشد بهتر از دنیاست، و (در آنجا) کمترین ستمی به شما نخواهد شد. 

سوره نساء آیه 95 :
هرگز مؤمنانی که بدون عذر از جهاد بازنشستند با آنان که به مال و جان در راه خدا جهاد کنند یکسان نخواهند بود، خدا مجاهدان (فداکار) به مال و جان را بر بازنشستگان (از جهاد) بلندی و برتری بخشیده و همه (اهل ایمان) را وعده پاداش نیکو فرموده، و خداوند مجاهدان را بر بازنشستگان به اجر و ثوابی بزرگ برتری داده است.

ابته لازم به ذکر است که عقیده جهاد در بعضی موارد در دو مذهب شیعه و سنی با هم فرق می کند به عنوان مثال اهل تسنن جهاد با مذاهب دیگر اسلام را مجاز نمی داند اما شیعیان دوازده امامی جهاد با هر مذهب مسلمان غیر شیعه را مجاز می داند . 

قبل از تشکیل اسلام هم بین قبایل عرب چنگ و غارت بود و اعراب آن را امری غرورآفرین می دانستند . کاری که اسلام انجام داد این بود که قبایل عرب را در زیر سایه  جهاد با هم متحد کرد تا به جای جنگ و غارت یکدیگر به غارت دیگران بپردازند و به واقع همین تئوری جهاد بود که توانست حکومت اسلامی را برپا نگاه دارد و بدینگونه برای اولین بار یک دین تروریستی بر پایه های جهاد که با مجوز الله مشروع و قانونی شده بوجود آمد .

به تحقیق می توان گفت که انگیزه جهاد در اسلام برای رسیدن به دو هدف می باشد :

هدف اول فوری و کوتاه مدت است و اهداف آن گسترش اسلام از طریق جنگ , نابود کردن کفار , گرفتن مالیات , غارت اموال و دارایی و اسیر کردن زن و فرزند مغلوب شدگان است .
هدف دوم که یک هدف بلند مدت می باشد و آنهم اسلامی کردن تمامی بشریت است . 

 صد البته رفتار و اقدامات مسلمان حتی امروز هم این اهداف را ثابت کرده چراکه مسلمانان جهاد را بالاترین عبادت می دانند و هدفشان بر پایه قرآن نابود کردن دیگر ملل و به بردگی کشیدن آنان زیر پرچم اسلام می باشد . در نتیجه جهاد بالاترین عبادت  برای مسلمانان می باشد و جنگ با دیگر ملل و دستیابی به اهداف ذکر شده مهمترین وظیفه یک مسلمان است که نه تنها در اسلام و قرآن کسی از آن (جهاد) منع نشده بلکه هر مسلمان ملزم شده تا در راه گسترش اسلام بجنگد , خون بریزد و غارت کند و بداند که هر چقدر در راه الله بیشتر بجنگد پاداش بزرگتری خواهد داشت . بنابراین کسانی که گمان می کنند دین اسلام هم می تواند یک دین صلح باشد در خواب عمیقی بسر می برند و کشورهای پیشرفته ای که امروزه سعی می کنند که بر پایه حقوق بشر و صلح دوستی با مسلمانان کنار بیایند باید بدانند که اسلام برای نابود کردن و قتل و غارت بوجود امده است و نه برای هیچ هدف دیگری . بسیار ساده لوحانه است از یک مسلمان که بزرگترین عبادت و وظیفه اش جهاد است انتظار داشت که اسلحه خود را زمین بگذارد و با منطق و صلح در کنار دیگر ادیان و باورها زندگی کند .  



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر