۱۳۹۴ اردیبهشت ۱۷, پنجشنبه

تاریخ اسلام بخش پنجم ( قرآن , قانون اساسی دین اسلام )


قرآن ,   قانون اساسی دین اسلام 


قرآن قانون اساسی دین اسلام بشمار می رود که به ادعای محمد و باور مسلمانان در لوح محفوظ بوده و سپس بر محمد نازل شده است . این بدین معنی می باشد که قرآن کلمات الله می باشد و هیچگونه تغییری در آن نمی توان داد و با هیچ نوشته و کتاب دیگری هم قابل مقایسه نمی باشد . قرآن دارای 114 سوره می باشد که به گفته محمد 88 سوره آن در زمانی که در مکه اقامت داشته بر او نازل شده و 26 سوره آن پس از فرار از مکه به مدینه بر او نازل شده است . قرآن بزرگترین وسیله شیادی محمد بود چراکه تمامی کلمات آنرا گفته خداوند دانسته و فقط بر محمد وحی شده که آن را به اطلاع مردم برساند  بنابراین هر گونه مسئولتی را از خود سلب می کند و به گردن الله می اندازد . . محمد را می توان باهوش ترین شیادی نامید که در تاریخ بشریت وجود داشته است چراکه با زیرکی تمام تمامی اهداف و اقدامات خود را به الله و گفته الله نسبت می دهد و خود را فقط مجری خواسته های الله می داند بنابراین بر مومنین جایی برای شک و پرسش نمی گذارد . بسیاری از مسلمانان غیر عرب زبان , قرآن را می خوانند و معنی آن را به زبان خود نمی دانند و برخی هم می خوانند و معنی آن را می فهمند , هیچ انسان عاقلی نمی تواند وجود داشته باشد که قرآن را بخواند وبه ضد و نقیض بودن و بی محتوا بودن و بی معنی بودن آن پی نبرد مگرآنکه تعصب چشمان او را کور کرده و عقل او را از کار انداخته باشد . بعنوان مثال اگر در قانون اساسی یک کشوری قتل و تجاوز و دزدی مجاز شمرده شود باعث طغیان همه افراد آن جامعه از هر دسته و گروهی می شود اما همه موارد غیرانسانی و تروریستی در قرآن نوشته شده اما چون مسلمانان آنرا کلام خدا می دانند نمی توانند با آن مخالفت کنند و در مورد آن تردید نمایند .   بخصوص اینکه محمد به کرات در خود قرآن و از جانب الله قرآن را ستایش نموده و به دروغگویی درباره عظمت و مزایای آن پرداخته است :

سوره البروج آیه 22 : که در لوحی محفوظ است

سوره یونس آیه 38 : يا مى‌گويند: «آن را به دروغ ساخته است؟» بگو: «اگر راست مى‌گوييد، سوره‌اى مانند آن بياوريد، و هر كه را جز خدا مى‌توانيد، فرا خوانيد.»

سوره الانعام آیه 155 : و سخن پروردگارت به راستى و داد، سرانجام گرفته است؛ و هيچ تغييردهنده‌اى براى كلمات او نيست؛ و او شنواى داناست.

سوره الکهف آیه 1 : ستایش و سپاس مخصوص خداست که بر بنده خاص خود (محمّد صلّی اللّه علیه و آله و سلّم) این کتاب بزرگ (قرآن) را نازل کرد و در آن هیچ نقص و کژی ننهاد.

سوره النساء آیه 82 : آیا در قرآن از روی فکر و تأمل نمی‌نگرند؟ و اگر از جانب غیر خدا بود در آن اختلافی بسیار می‌یافتند.

سوره هود آیه 1 : الر (اسرار این حرف نزد خدا و رسول است)، این قرآن کتابی است دارای آیاتی محکم که از جانب خدایی حکیم و آگاه به تفصیل و بسیار روشن بیان گردیده است.

سوره الرعد آیه 27 : و بدين سان آن [قرآن‌] را فرمانى روشن نازل كرديم، و اگر پس از دانشى كه به تو رسيده [باز] از هوسهاى آنان پيروى كنى، در برابر خدا هيچ دوست و حمايتگرى نخواهى داشت.

سوره الجن آیه 1 : بگو: «به من وحى شده است كه تنى چند از جنّيان گوش فرا داشتند و گفتند: راستى ما قرآنى شگفت‌آور شنيديم.

سوره یونس آیه 61 : و در هيچ كارى نباشى و از سوى او [=خدا] هيچ [آيه‌اى‌] از قرآن نخوانى و هيچ كارى نكنيد، مگر اينكه ما بر شما گواه باشيم آنگاه كه بدان مبادرت مى‌ورزيد. و هم‌وزن ذرّه‌اى، نه در زمين و نه در آسمان از پروردگار تو پنهان نيست، و نه كوچكتر و نه بزرگتر از آن چيزى نيست، مگر اينكه در كتابى روشن [درج شده‌] است.

سوره الانعام آیه 59 : و كليدهاى غيب، تنها نزد اوست. جز او [كسى‌] آن را نمى‌داند، و آنچه در خشكى و درياست مى‌داند، و هيچ برگى فرو نمى‌افتد مگر [اينكه‌] آن را مى‌داند، و هيچ دانه‌اى در تاريكيهاى زمين، و هيچ تر و خشكى نيست مگر اينكه در كتابى روشن [ثبت ]است.

سوره سبا آیه 3 : و كسانى كه كافر شدند، گفتند: «رستاخيز براى ما نخواهد آمد.» بگو: «چرا، سوگند به پروردگارم كه حتماً براى شما خواهد آمد. [همان‌] داناى نهان‌[ها] كه هموزن ذره‌اى، نه در آسمانها و نه در زمين، از وى پوشيده نيست، و نه كوچكتر از آن و نه بزرگتر از آن است مگر اينكه در كتابى روشن [درج شده‌] است.»
نمونه های ذکر شده مواردی هستند که محمد با اعتماد به نفس تمام از قرآن حمایت می کند و آن را کلام تغییر ناپذیر و تردید ناپذیر الله میداند و بدینوسیله مسلمانان را مجبور می کند تا بدون تامل و چون و چرا تمامی محتوای کتابش را با جان و دل قبول کرده و به آن عمل کنند .

در قرآن هیچ حقی برای بشر عنوان نشده و همه را تسلیم اوامر و خواسته های الله می داند و دارای هیچ حق انسانی و آزادی تفکر و بیان ندارد و فقط می بایست به آنچه الله از طریق پیامبر شیادش بیان کرده عمل کند و حق مخالفت و ابراز عقیده ندارد . و در کل اسلام به زندگی یک دید سیاه و سفید دارد بدینگونه که یا مسلمان هستی و یا نیستی ! و چیزی بین این دو وجود ندارد و الله نیز فقط مسلمان بودن را به رسمیت می شناسد .
قرآن را می توان کامل ترین کتاب نوشته شده ای دانست که از بشر هر گونه حقی را گرفته و حتی به آن رنگ تقدس نیز داده است :

سوره الذریات آیه 56 : و جن و انس را نيافريدم جز براى آنكه مرا بپرستند.

سوره احزاب آیه 36 : و هيچ مرد و زن مؤمنى را نرسد كه چون خدا و فرستاده‌اش به كارى فرمان دهند، براى آنان در كارشان اختيارى باشد؛ و هر كس خدا و فرستاده‌اش را نافرمانى كند قطعاً دچار گمراهى آشكارى گرديده است.

قرآن هیچ ارزشی برای ذات بشر قائل نیست و تنها دلیل آفرینش مخلوقات را پرستش بی چون و چرای الله می داند . و حتی در مواردی الله هم باید به محمد احترام بگذارد :

سوره الاحزاب آیه 56 : خدا و فرشتگانش بر پيامبر درود مى‌فرستند. اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد، بر او درود فرستيد و به فرمانش بخوبى گردن نهيد.


تلاشهای الله برای ارضای امیال جنسی محمد در قرآن


محمد که پس از مرگ خدیجه عقده های جنسی خود را بروز داد و بسیار بی شرمانه و شیادانه از الله برای مجاز دانستن ارضای امیال جنسی اش استفاده کرده است وهر آنکه را خواسته به چنگ آورده و مجوزش را هم از الله گرفته و در لوحی که محفوظ و مکتوب بوده نوشته است . طوریکه 20 آیه از 73 آیه سوره احزاب به ازدواج های او با زنان گوناگونحتی زن پسر خوانده اش پرداخته است .

تمامی آیه های سوره تحریم قرآن به بحرانی که بین محمد و همسرانش در نتیجه همخوابی خارج از نوبت او با یکی از صیغه هاش بوجود آمد پرداخته است :

 سوره التحریم آیه 1 : اى پيامبر، چرا براى خشنودى همسرانت، آنچه را خدا براى تو حلال گردانيده حرام مى‌كنى؟ خدا[ست كه‌] آمرزنده مهربان است.

سوره التحریم آیه 3 : و چون پيامبر با يكى از همسرانش سخنى نهانى گفت، و همين كه وى آن را [به زن ديگر] گزارش داد و خدا [پيامبر] را بر آن مطلع گردانيد [پيامبر] بخشى از آن را اظهار كرد و از بخشى [ديگر] اعراض نمود. پس چون [مطلب‌] را به آن [زن‌] خبر داد، وى گفت: «چه كسى اين را به تو خبر داده؟» گفت: «مرا آن داناى آگاه خبر داده است.»

سوره التحریم آیه 4 : اگر [شما دو زن‌] به درگاه خدا توبه كنيد [بهتر است‌]، واقعاً دلهايتان انحراف پيدا كرده است. و اگر عليه او به يكديگر كمك كنيد، در حقيقت، خدا خود سرپرست اوست، و جبرئيل و صالح مؤمنان [نيز ياور اويند] و گذشته از اين، فرشتگان [هم ]پشتيبان [او] خواهند بود.

سوره التحریم آیه 5 : اگر پيامبر، شما را طلاق گويد، اميد است پروردگارش همسرانى بهتر از شما: مسلمان، مؤمن، فرمانبر، توبه كار، عابد، روزه‌دار، بيوه و دوشيزه به او عوض دهد.

در مابقی آیه ها سوره التحریم هم به سیاست کهنه خود یعنی پاداش و جزا پرداخته است .

و حتی الله محمد را از آداب ورسوم ازدواج که برای دیگر مومنان قرار داده معاف می کند و به محمد اختیار کامل می دهد که بدون توجه به هیچ آداب و رسومی هرآنکه را می خواهد به رختخواب خود ببرد :

سوره الاحزاب آیه 50 : اى پيامبر، ما براى تو آن همسرانى را كه مَهْرشان را داده‌اى حلال كرديم، و [كنيزانى‌] را كه خدا از غنيمت جنگى در اختيار تو قرار داده، و دختران عمويت و دختران عمه‌هايت و دختران دايى تو و دختران خاله‌هايت كه با تو مهاجرت كرده‌اند، و زن مؤمنى كه خود را [داوطلبانه‌] به پيامبر ببخشد-در صورتى كه پيامبر بخواهد او را به زنى گيرد. [اين ازدواج از روى بخشش‌] ويژه توست نه ديگر مؤمنان. ما نيك مى‌دانيم كه در مورد زنان و كنيزانشان چه بر آنان مقرر كرده‌ايم، تا براى تو مشكلى پيش نيايد، و خدا همواره آمرزنده مهربان است.

 سوره الاحزاب آیه 51 : نوبت هر كدام از آن زنها را كه مى‌خواهى به تأخير انداز و هر كدام را كه مى‌خواهى پيش خود جاى ده، و بر تو باكى نيست كه هر كدام را كه ترك كرده‌اى [دوباره‌] طلب كنى. اين نزديكتر است براى اينكه چشمانشان روشن گردد و دلتنگ نشوند و همگى‌شان به آنچه به آنان داده‌اى خشنود گردند، و آنچه در دلهاى شماست خدا مى‌داند، و خدا همواره داناى بردبار است.

الله حتی نگران این مسئله هم می باشد که مبادا زنان و پیروان محمد با صدای بلند و بی ادبانه با او سخن بگویند  :

سوره الحجرات آیه 2 : اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد، صدايتان را بلندتر از صداى پيامبر مكنيد، و همچنانكه بعضى از شما با بعضى ديگر بلند سخن مى‌گوييد با او به صداى بلند سخن مگوييد، مبادا بى‌آنكه بدانيد كرده‌هايتان تباه شود.

 سوره الحجرات آیه 3: كسانى كه پيش پيامبر خدا صدايشان را فرو مى‌كشند همان كسانند كه خدا دلهايشان را براى پرهيزگارى امتحان كرده است؛ آنان را آمرزش و پاداشى بزرگ است.

سوره الحجرات آیه 4: كسانى كه تو را از پشت اتاقها[ى مسكونى تو] به فرياد مى‌خوانند، بيشترشان نمى‌فهمند.

سوره نور آیه 63 : خطاب كردن پيامبر را در ميان خود، مانند خطاب كردن بعضى از خودتان به بعضى [ديگر] قرار مدهيد. خدا مى‌داند [چه‌] كسانى از شما دزدانه [از نزد او] مى‌گريزند. پس كسانى كه از فرمان او تمرّد مى‌كنند بترسند كه مبادا بلايى بديشان رسد يا به عذابى دردناك گرفتار شوند.


اجازه ورود و خروج از محمد :

سوره نور آیه 62 : جز اين نيست كه مؤمنان كسانى‌اند كه به خدا و پيامبرش گرويده‌اند، و هنگامى كه با او بر سر كارى اجتماع كردند، تا از وى كسب اجازه نكنند نمى‌روند. در حقيقت، كسانى كه از تو كسب اجازه مى‌كنند؛ آنانند كه به خدا و پيامبرش ايمان دارند. پس چون براى برخى از كارهايشان از تو اجازه خواستند، به هر كس از آنان كه خواستى اجازه ده و برايشان آمرزش بخواه كه خدا آمرزنده مهربان است.

سوره احزاب آیه 53 : اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد، داخل اتاقهاى پيامبر مشويد، مگر آنكه براى [خوردن‌] طعامى به شما اجازه داده شود، [آن هم‌] بى‌آنكه در انتظار پخته‌شدن آن باشيد؛ ولى هنگامى كه دعوت شديد داخل گرديد، و وقتى غذا خورديد پراكنده شويد بى‌آنكه سرگرم سخنى گرديد. اين [رفتار] شما پيامبر را مى‌رنجاند و[لى‌] از شما شرم مى‌دارد، و حال آنكه خدا از حق‌[گويى‌] شرم نمى‌كند، و چون از زنان [پيامبر] چيزى خواستيد از پشت پرده از آنان بخواهيد؛ اين براى دلهاى شما و دلهاى آنان پاكيزه‌تر است، و شما حق نداريد رسول خدا را برنجانيد، و مطلقاً [نبايد] زنانش را پس از [مرگ‌] او به نكاح خود درآوريد، چرا كه اين [كار] نزد خدا همواره [گناهى‌] بزرگ است.

الله مسلمانان را ملزم می کند که در ازای درخواست مشاوره از محمد پیش از مشاوره به او پول بدهند :

سوره المجادله آیه 12 : اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد، هرگاه با پيامبر [خدا] گفتگوى محرمانه مى‌كنيد، پيش از گفتگوى محرمانه خود صدقه‌اى تقديم بداريد. اين [كار] براى شما بهتر و پاكيزه‌تر است؛ و اگر چيزى نيافتيد بدانيد كه خدا آمرزنده مهربان است.




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر