۱۳۹۴ خرداد ۷, پنجشنبه

تاریخ اسلام بخش یازدهم ( تهدید در قرآن)





تهدید در قرآن

قرآن درکنار تشویق مسلمانان به قتل و کشتار , تجاوز و به بردگی کشاندن دیگر انسانها دارای فروزه مقدس دیگری بنام تهدید می باشد . الله پیوسته غیرمسلمانان و حتی خود مسلمانان را در صورت نافرمانی از او تهدید می کند . حال آنکه مسلمانان اعتقاد دارند اسلام دین مهر و محبت و ارجمندترین و کاملترین  دین بشریت است . آیا می توانند به این سوال پاسخ دهند که چرا الله یی که قدرتمند ترین موجود عالم می باشد چرا از قدرت خود برای تغییر بشریت استفاده نمی کند و بندگانش را تهدید می کند ؟ چرا با استفاده از قدرت خویش عشق به الله و اسلام را در دل مردمان زنده نمی کند ؟ و برای اینکار دست به هر جنایتی می زند .
تهدید , منطق قرآن در برابر مخالفان و کافران است . الله با تندی و خشم بندگانش را تحقیر و تهدید می کند . آیا براستی خدایی که پیوسته بندگانش را به ارتکاب جنایت تشویق می کند و پیوسته آنان را تهدید و تحقیر می کند , شایسته احترام و پرستش می باشد ؟

در ادامه بحث به آیاتی می پردازیم که الله سردرگم ,  که تکلیفش با خودش روشن نیست چگونه بندگانش را تهدید می کند . خود قرآن ثابت کرده که الله آنقدر ضعیف میباشد که توانایی تغییر بندگانش را ندارد از اینرو دست به تهدید می زند .

سوره بقره آیه 150
 و از هر كجا بيرون آمدى، [به هنگام نماز] روى خود را به سمت مسجدالحرام بگردان؛ و هر كجا بوديد رويهاى خود را به سوى آن بگردانيد، تا براى مردم -غير از ستمگرانشان- بر شما حجتى نباشد. پس، از آنان نترسيد، و از من بترسيد، تا نعمت خود را بر شما كامل گردانم، و باشد كه هدايت شويد.

سوره نحل آیه 2 
الله فرشتگان را با روح به امر خود بر هر یک از بندگان که خواهد می‌فرستد که خلق را (اندرز داده و از عقوبت شرک به خدا) بترسانید (و به بندگان بفهمانید) که خدایی جز من نیست، پس از من بترسید.

سوره آل عمران آیه 102 
ای اهل ایمان، از الله بترسید چنانچه شایسته الله  ترس بودن است، و نمیرید جز به دین اسلام.

سوره مائده آیه 4 
(ای پیغمبر) از تو سؤال می‌کنند که چه چیز بر آنها حلال گردیده؟ بگو: برای شما هر چه پاکیزه است حلال شده، و صیدی که به سگان شکاری از آنچه الله به شما آموخته است آموخته‌اید که برای شما نگاه دارند و نام الله را بر آن صید یاد کنید و بخورید حلال شده. و از الله بترسید که زود به حساب (خلق) می‌رسد.

سوره مائده آیه 5 
و یاد کنید نعمت الله  را که به شما ارزانی داشت و عهد او را که با شما استوار کرد آن گاه که گفتید: (امر تو را) شنیدیم و اطاعت کردیم. و از الله بترسید که خدا به نیّات قلبی (شما) آگاه است.


سوره مائده آیه 8
ای اهل ایمان، برای الله  پایدار و استوار بوده و به عدالت و راستی و درستی گواه باشید، و البته شما را نباید عداوت گروهی بر آن دارد که از راه عدل بیرون روید، عدالت کنید که به تقوا نزدیکتر (از هر عمل) است، و از الله  بترسید، که البته الله به هر چه می‌کنید آگاه است.

سوره مائده آیه 10
و آنان که کافر شدند و آیات ما را تکذیب کردند اهل جهنم خواهند بود.

سوره مائده آیه 11
ای اهل ایمان، یاد آرید نعمت الله را بر خود آن گاه که گروهی همّت گماشتند که بر شما دست یازند و الله  دست (ستم) آنها را از شما کوتاه نمود. و از الله بترسید، و باید اهل ایمان تنها بر الله توکل کنند.


سوره انعام  آیه 6
آیا ندیدند پیش از ایشان چه بسیار گروهی را هلاک نمودیم و حال آنکه در زمین به آنها قدرت و تمکّنی داده بودیم که شما را نداده‌ایم؟ و از آسمان بر آنها باران (رحمت ظاهر و رحمت باطن که کتاب آسمانی است) پیوسته فرستادیم و نهرها در زمین جاری ساختیم، پس چون نافرمانی کردند آن‌ها را هلاک نمودیم و گروهی دیگر بعد از آنها پدید آوردیم.

سوره اعراف آیه 97
آیا اهل شهر و دیارها (که به نافرمانی الله و اعمال نکوهیده مشغولند) از آن ایمنند که شبانگاه که در خوابند عذاب ما آنها را فرا گیرد؟

سوره اعراف آیه 98
آیا اهل شهر و دیارها (که از یاد خدا و طاعت او غافلند) از آن ایمنند که به روز که سرگرم بازیچه دنیا هستند عذاب ما آنان را فرا رسد؟

سوره اعراف آیه 99
آیا از مکر الله (یعنی آزمایش و مجازات الله ) غافل و ایمن گردیده‌اند؟ که از آن مکر و انتقام البته کسی غافل نشود مگر مردم زیانکار.

سوره انفال آیه 2
مؤمنان حقیقی آنانند که چون ذکری از الله  شود دلهاشان ترسان و لرزان شود و چون آیات الله را بر آنها تلاوت کنند بر مقام ایمانشان بیفزاید و به الله خود در هر کار توکل می‌کنند.

سوره حج آیه 45
پس چه بسیار شهر و دیاری که ما اهلش را در آن حال که به ظلم و ستم مشغول بودند به خاک هلاک نشاندیم و اینک آن شهرها از بنیاد ویران است و چه چاه و قناتهای آب که معطل بماند و چه قصرهای عالی بی‌صاحب گشت.

سوره ص آیه 8
آیا میان همه ما (بزرگان عرب) قرآن (مخصوصا) بر او فرود آمد؟ (در صورتی که او هیچ امتیازی بر ما نداشت!) بلکه این کافران از (وحی) قرآن من در شک و ریبند، بلکه هنوز عذاب (قهر) مرا نچشیده‌اند (که دست از کفر بر نمی‌دارند).


سوره زمر آیه 16
بر آنها از بالا و زیر، سایبان آتش دوزخ است. آن آتشی است که الله از آن بندگان خود را می‌ترساند، که ای بندگان من از (آتش قهر) من بترسید.

 دورزخ ( جهنم ) یکی از ابزار تهدید الله


هیچ دینی در عالم نمی توان یافت که در آن دوزخ را مانند قرآن تعریف کرده باشد . الله در جهنم بلایی به سر کافران می آورد که تنها یک انسان سادیست و کاملا روانی می تواند این اعمال را انجام دهد . 
محمد روانشناس نبود اما انسان بسیار باهوشی بود که جامعه را بخوبی می شناخت . در آن زمان برای اعراب گفتگو و منطق معنی نداشت و برای اینکه بر دیگران سلطه کنند تنها به زور و تهدید متوسل می شدند . بنابراین او به خوبی می دانست که برای فرمانروایی بر اعراب تنها زبان تهدید و زور کاربرد دارد . 
محمد بواقع یک انسان بیمار بود که از کشتار و قتل و زجر دادن لذت می برد . خود قرآن ثابت می کند که مجازات در ذهن محمد چه معنی داشته است . با توجه به آیات قرآن براحتی می توان دریافت که تنها یک انسان روانی و سادیست قادر به وصف چنین شکنجه هایی می باشد . 


سوره مریم آیه 71 و 72 
و هیچ یک از شما (نوع بشر) باقی نماند جز آنکه به دوزخ وارد شود؛ این حکم حتمی پروردگار توست.
پس از ورود همه در دوزخ، ما افرادی را که الله ترس و باتقوا بوده‌اند نجات خواهیم داد و ستمکاران را فرو گذاریم تا در آن آتش به زانو درافتند.


در قرآن همه انسان ها حتی مومنان هم در ابتدا به دوزخ خواهند رفت سپس الله مومنان و الله ترسان را از دوزخ نجات میدهد . قرآن تا اندازه ای بیرحم و ضد بشری می باشد که حتی کودکان را از رفتن به دوزخ معاف نکرده است .

الاعشری فقیه بزرگ اسلام حدیث زیر را از زبان محمد نقل کرده است :

"در روز قیامت آتشی برای کودکان برافروخته می شود و به آنان فرمان داده می شود که به درون آتش بپرند . هر کودکی که از فرمان اطاعت کند من او را به بهشت خواهم برد اما اگر خودداری کند او را به دوزخ خواهم انداخت . "


مجازات های دوزخیان 

سوره نساء آیه 56 
آنان که به آیات ما کافر شدند به زودی در آتش دوزخشان درافکنیم که هر چه پوست تن آنها بسوزد آنان را پوست دیگری جایگزین کنیم تا (سختی) عذاب را بچشند، که همانا خدا مقتدر و کارش از روی حکمت است.

سوره انفال آیه 37
تا آنکه خدا پلید را از پاکیزه جدا سازد و پلیدان را بعضی با بعضی دیگر درآمیزد و با هم گرد آورد آن‌گاه همه را در آتش دوزخ افکند، که آنها زیانکاران عالمند.

 سوره توبه آیه 63 
آیا ندانسته‌اند که هر کس با الله و رسولش به عداوت برخیزد آتش دوزخ کیفر دائمی اوست؟ و این به حقیقت ذلت و خواری بزرگ است.

سوره توبه آیه 109 
آیا کسی که مسجدی به نیت تقوا تأسیس کرده و رضای حق را طالب است مانند کسی است که بنایی سازد بر پایه سستی در کنار مسیل (لبه پرتگاه دوزخ) که زود به ویرانی کشد و عاقبت او را به آتش دوزخ درافکند؟! و الله هرگز ستمکاران را هدایت نخواهد فرمود.

سوره هود آیه 119
مگر كسانى كه پروردگار تو به آنان رحم كرده، و براى همين آنان را آفريده است. و وعده پروردگارت [چنين‌] تحقّق پذيرفته است [كه:] «البتّه جهنّم را از جنّ و انس يكسره پر خواهم كرد.»

 سوره رعد آیه 18
براى كسانى كه پروردگارشان را اجابت كرده‌اند پاداش بس نيكوست. و كسانى كه وى را اجابت نكرده‌اند، اگر سراسر آنچه در زمين است و مانند آن را با آن داشته باشند، قطعاً آن را براى بازخريد خود خواهند داد. آنان به سختى بازخواست شوند و جايشان در دوزخ است و چه بد جايگاهى است.

سوره ابراهیم آیه 16 و 17 
[آن كس كه‌] دوزخ پيش روى اوست و به او آبى چركين نوشانده مى‌شود. آن را جرعه جرعه مى‌نوشد و نمى‌تواند آن را فرو برد، و مرگ از هر جانبى به سويش مى‌آيد ولى نمى‌ميرد و عذابى سنگين به دنبال دارد. 

سوره اسرا آیه 18
هر كس خواهان [دنياى‌] زودگذر است، به زودى هر كه را خواهيم [نصيبى‌] از آن مى‌دهيم، آنگاه جهنم را كه در آن خوار و رانده داخل خواهد شد، براى او مقرر مى‌داريم.

سوره مریم آیه 68
پس، به پروردگارت سوگند كه آنها را با شياطين محشور خواهيم ساخت، سپس در حالى كه به زانو درآمده‌اند، آنان را گرداگرد دوزخ حاضر خواهيم كرد.

سوره مریم آیه 86
و مجرمان را با حال تشنگى به سوى دوزخ مى‌رانيم.

سوره طه آیه 74
در حقيقت، هر كه به نزد پروردگارش گنهكار رود، جهنم براى اوست. در آن نه مى‌ميرد و نه زندگى مى‌يابد.

سوره انبیا آیه 98
در حقيقت، شما و آنچه غير از الله مى‌پرستيد، هيزم دوزخيد. شما در آن وارد خواهيد شد.

سوره صافات آیه های 68 - 62
آیا این پذیرایی (و مقام عالی) بهتر است یا درخت زقّوم جهنم؟ که آن درخت را ما بلای جان ستمکاران عالم گردانیدیم.آن زقوم به حقیقت درختی است که از بن دوزخ برآید.میوه‌اش (در خباثت) گویی سرهای شیاطین است.اهل دوزخ از آن درخت (خباثت) آن طور می‌خورند که شکمها پر می‌سازند.پس از خوردن زقّوم دوزخ بر آنها آمیزه‌ای از شراب سوزان خواهد بود.و باز هم رجوعشان به سوی (عذاب دایم) جهنّم است.

سوره ص آیه 56
آنان به دوزخ در آیند که بسیار بد آرامگاهی است.

سوره غافر آیه 49
و كسانى كه در آتشند، به نگهبانان جهنّم مى‌گويند: «پروردگارتان را بخوانيد تا يك روز از اين عذاب را به ما تخفيف دهد.»

سوره غافر آیه 60
و پروردگارتان فرمود: «مرا بخوانيد تا شما را اجابت كنم. در حقيقت، كسانى كه از پرستش من كبر مى‌ورزند به زودى خوار در دوزخ درمى‌آيند.»

سوره زخرف آیه 74 و 75
بى‌گمان، مجرمان در عذاب جهنم ماندگارند.[عذاب‌] از آنان تخفيف نمى‌يابد و آنها در آنجا نوميدند.

سوره فتح آیه 6
و [تا] مردان و زنان نفاق‌پيشه و مردان و زنان مشرك را كه به خدا گمان بد برده‌اند، عذاب كند؛ بد زمانه بر آنان باد. و خدا بر ايشان خشم نموده و لعنتشان كرده و جهنم را براى آنان آماده گردانيده و [چه‌] بد سرانجامى است،

سوره ق آیه های 23 و 24
و قرین وی (یعنی فرشته موکّل و شاهد او بدو) گوید: این همان اعمالی است که نزد من (برای امروز تو) محفوظ و مهیّاست.(و خطاب آید که) امروز هر کافر معاند را به دوزخ درافکنید.

سوره ق آیه 30
روزی که جهنّم را گوییم: آیا مملوّ (از وجود کافران) شدی؟ و او گوید: آیا (دوزخیان) بیش از این هم هستند؟

سوره قمر آیه 48
روزى كه در آتش به رو كشيده مى‌شوند [و به آنان گفته مى‌شود:] «لهيب آتش را بچشيد [و احساس كنيد].»

سوره جن آیه 15
و اما ستمکاران ما هیزم بر آتش جهنّم گردیدند.

سوره البینه آیه 6
محقّقا آنان که از اهل کتاب کافر شدند (و عیسی و عزیر و رهبانان و احبار را به مقام ربوبیت خواندند) آنها با مشرکان همه در آتش دوزخند و در آن همیشه معذبند، آنها به حقیقت بدترین خلقند.

سوره غاشیه آیه های 7-1
(ای رسول ما) آیا خبر هولناک قیامت و بلیّه عالم گیر محشر بر تو حکایت شده است؟که آن روز رخسار گروهی (کافر و متکبر) ترسناک و ذلیل باشد.و همه کارشان رنج و مشقّت است.به آتش فروزان دوزخ در آیند.از چشمه آب گرم جهنم آبشان نوشانند.طعامی غیر ضریع دوزخ (که علفی بد طعم و بوست) غذای آنها نیست.که آن طعام (هر چه خورند) نه فربه‌شان کند و نه سیرشان گرداند.

آیا خداوندی که خالق این همه زیبایی در جهان می باشد و خود پدیدآورنده بزرگترین نیروی بشر یعنی عشق بوده , اینچنین بیرحمانه دستور قتل و تجاوز صادر می کند و اینگونه وحشیانه دست به تهدید میزند ؟ به یقین این خداوند نیست که اینگونه مروج زشتی ها و بدی ها در قرآن شده بلکه تمامی این جنایات و زشتی ها و خوی وحشی از ذهن محمد سرچشمه گرفته است . انسان جاه طلبی که برای رسیدن به قدرت دست به بزرگترین جنایات بشری زد و بسیار شیادانه خداوند را در راس جنایاتش قرار داد .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر